LÜLEBURGAZ DOĞA SPORLARI KULÜBÜ DERNEĞİ TÜZÜĞÜ
A-KULÜBÜN ADI ve
MERKEZİ
Madde 1:Kulübün
adı , Lüleburgaz Doğa Sporları
Kulübü olup, kısaltması ( LÜDOS ) tur.
Madde 2:Kulübün
merkezi, Lüleburgaz ’dır. Geçici adresi Kocasinan Mahallesi Uluğ
Pasajı Dükkan no 45 Lüleburgaz dır.
B-KULÜBÜN AMACI
ve FAALİYETLERİ
Madde 3: LÜDOS
; Öncelikle gençlerin ve diğer üyelerin başta sporcu yürüyüşleri trekking
bisiklet dağcılık olmak üzere kayak, kano-rafting, dağ bisikleti, sualtı- dalış
vs gibi doğa sporlarına olan ilgisini arttırmak, içinde yaşanılan doğanın
korunmasına öncülük etmek,
-Gençlerin boş zamanlarını ilgi ve yetenekleri
doğrultusunda değerlendirmelerini sağlamak için eğitsel, sanatsal, kültürel ve
bilimsel çalışmalar yapmak,
-Doğa sporlarının tanıtımı ve gelişimi için
çalışmalar yapmak, bu amaçla; teorik,
pratik eğitimler, gezi, kongre panel sempozyum vb. etkinlikler düzenlemek.
Kitap, broşür, el ilanı, video, slayt gösterimi vb. yapmak (bastırmak),
dağıtmak.
-Çevre bilincini
aşılamak ve herkesin yaşadığı çevresine doğasına sahip çıkmasını sağlamaktır
-Dernek siyasetle
uğraşmaz.
C-KULÜBÜN ÇALIŞMA
ŞEKLİ
Madde 4:
Derneğimiz, 5253 sayılı Dernekler Yasası, Medeni Yasanın derneklerle ilgili
hükümleri ve Gençlik ve Spor kulüpleri Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde faaliyet gösterir. Dernek amaç
ve çalışma konularını gerçekleştirmek için ; İkametgahı ile amaç ve hizmet
konuları için gerekli taşınır ve taşınmaz mallar satın alır, kiralar ve satar.
Taşınır ve taşınmaz mallar üzerinde her türlü hakları koydurabilir, işletebilir
ve her türlü inşaatı yaptırabilir.
Amaç ve hizmet
konularıyla ilgili her türlü kurs, toplantı, gezi, temsil, seminer, konferans,
festival, fuar ve diğer gösteriler düzenleyebilir. Gelir temin etmek amacıyla
iktisadi işletmeler, ortaklıklar ve yardımlaşma sandıkları kurabilir. Yardım
toplama kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri ile bu tüzük hükümlerine uygun
olarak yardım ve bağış alır ve verir; şartlı ve şartsız vasiyetleri kabul
edebilir. Lokal açabilir. Gerekli diğer çalışmaları yapar.
D-DERNEĞE ÜYE OLMAK
DERNEKTEN ÇIKMAK-ÇIKARTILMAK ŞARTLARI ve ŞEKİLLERİ:
Madde 5:Fiil
ehliyetine sahip bulunan her gerçek ve tüzel kişiler demeğe Üye olabilir.
-Siyasi partilerden
kesin olarak çıkartılan veya çıkartılmayıp
ta bir siyasi partinin kapatılmasına sebep olan parti üyeleri,
çıkartılma kararının veya Anayasa Mahkemesinin kapatma kararının kendilerine
yazı ile bildirilmesinden itibaren 5
yıllık süre içerisinde, ağır hapis ve 5 yıldan fazla hapis cezasına mahkum
olanlar ile yüz kızartıcı suçlardan
birinden kesin olarak hüküm giymiş olanlar derneğe üye olamazlar.
-Hiç kimse derneğe üye olmaya ya da dernekte
üye kalmaya zorlanamayacağı gibi,
Dernekte üye kabule zorlanamaz.
-Derneğin gayesinin gerçekleşmesi için bağış
faaliyetlerde bulunanlar derneğin fahri üyeleridir. Fahri üyelerin oy hakkı
yoktur.
-Derneğin gayesini gerçekleştirmek adına
derneğin çeşitli birimlerinde en az 3 yıl süreyle çalışan üyeler yada 3 yıl
çalışmamış olmakla beraber gerek derneğe yaptığı katkılar ve gerekse bulunduğu
mevkii itibariyle dernek üyesiymiş gibi kabul edilenler Yönetim Kurulunun
teklifi ve Genel Kurulun uygun bulması ile derneğin onursal üyesi olurlar.
Onursal üyelerin de oy hakkı yoktur.
-Derneğe Üye olacaklar dernekçe verilecek üye
kayıt formu dolduracak,tüzüğü aynen okumuş ve kabul etmiş olduklarını
belirterek yönetim kurulu başkanlığına verirler.
-Üyelik, için yapılan müracaatlar. Yönetim
kurulunca 30 gün içinde karara bağlanır.
Üyelikten Çıkma
Madde 6-
Her üye yazılı olarak bildirmek kaydıyla, dernekten çıkma hakkına sahiptir.
Üyenin istifa
dilekçesi yönetim kuruluna ulaştığı anda çıkış işlemleri sonuçlanmış sayılır.
Üyelikten ayrılma, üyenin derneğe olan birikmiş borçlarını sona erdirmez.
Üyelikten Çıkarılma
Madde 7-Dernek
üyeliğinden çıkarılmayı gerektiren haller.
1-Dernek tüzüğüne aykırı davranışlarda
bulunmak,
2-Verilen görevlerden sürekli kaçınmak,
3-Yazılı ikazlara veya üyelik başvuru formunda
belirttiği g.s.m telefon numarası, e-posta adresine gönderilen mesajlara,
www.ludos.org web sayfasındaki yapılan uyarılara rağmen üyelik aidatını altı ay
içinde (Bulunduğu yılın 6.ay sonuna kadar)ödememek,(Üye değişen g.s.m telefon,
telefon veya e-posta adresini derneğedeğişikliğin olduğu bir hafta içerisinde
bildirmekle sorumludur.)
4-Dernek organlarınca verilen kararlara
uymamak.
5-Üye olma
şartlarını kaybetmiş olmak,
Yukarıda sayılan
durumlardan birinin tespiti halinde yönetim kurulu kararı ile üyelikten
çıkarılır.
Dernekten çıkan
veya çıkarılanlar, üye kayıt defterinden silinir ve dernek malvarlığında hak
iddia edemez.
Dernek Organları
Madde 8-Derneğin
organları aşağıda gösterilmiştir.
1-Genel kurul,
2-Yönetim kurulu,
3-Denetim kurulu,
Dernek Genel
Kurulunun Kuruluş Şekli, Toplanma Zamanı ve Çağrı ve Toplantı Usulü
Madde 9-Genel
kurul, derneğin en yetkili karar organı olup; derneğe kayıtlı üyelerden oluşur.
Genel kurul;
1-Bu tüzükte belli
edilen zamanda olağan,
2-Yönetim veya denetim kurulunun gerekli
gördüğü hallerde veya dernek üyelerinden beşte birinin yazılı isteği üzerine
otuz gün içinde olağanüstü toplanır.
Olağan genel kurul, 2 ( iki ) yılda bir,
Mart ayı içerisinde, yönetim kurulunca
belirlenecek gün yer ve saatte toplanır.
Genel kurul
toplantıya Yönetim kurulunca çağrılır.
Yönetim kurulu,
genel kurulu toplantıya çağırmazsa; üyelerden birinin başvurusu üzerine Sulh
Hukuk hakimi, üç üyeyi genel kurulu toplantıya çağırmakla görevlendirir.
Çağrı Usulü*
Yönetim kurulu,
dernek tüzüğüne göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini
düzenler. Genel kurula katılma hakkı bulunan üyeler, en az on beş gün önceden,
günü, saati, yeri ve gündemi bir gazetede ilan edilmek veya yazılı yada elektronik posta ile bildirilmek
suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda, çoğunluk sağlanamaması sebebiyle
toplantı yapılamazsa, ikinci toplantının hangi gün, saat ve yerde yapılacağı da
belirtilir. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az,
altmış günden fazla olamaz.
Toplantı, çoğunluk
sağlanamaması sebebinin dışında başka bir nedenle geri bırakılırsa, bu durum
geri bırakma sebepleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı için yapılan
çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. İkinci toplantının geri bırakma
tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler ikinci
toplantıya, birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır.
Genel kurul
toplantısı bir defadan fazla geri bırakılamaz.
Toplantı Usulü*
Genel kurul,
katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve derneğin
feshi hallerinde ise üçte ikisinin katılımıyla toplanır; çoğunluğun
sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda
salt çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve
denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Genel kurula
katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde hazır bulundurulur.
Toplantı yerine girecek üyelerin resmi makamlarca verilmiş kimlik belgeleri,
yönetim kurulu üyeleri veya yönetim kurulunca görevlendirilecek görevliler tarafından
kontrol edilir. Üyeler, yönetim kurulunca düzenlenen listedeki adları karşısına
imza koyarak toplantı yerine girerler.
Toplantı yeter
sayısı sağlanmışsa durum bir tutanakla tespit edilir ve toplantı
yönetim kurulu başkanı veya görevlendireceği yönetim kurulu üyelerinden
biri tarafından açılır. Toplantı yeter
sayısı sağlanamaması halinde de yönetim kurulunca bir tutanak düzenlenir.
Açılıştan sonra,
toplantıyı yönetmek üzere bir başkan ve yeteri kadar başkan vekili ile bir
yazman seçilerek divan heyeti oluşturulur.
Dernek organlarının
seçimi için yapılacak oylamalarda, oy kullanan üyelerin divan heyetine
kimliklerini göstermeleri ve hazır listesindeki isimlerinin karşılarını
imzalamaları zorunludur.
Toplantının
yönetimi ve güvenliğinin sağlanması divan başkanına aittir.
Genel kurulda,
yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan
üyelerin onda biri tarafından görüşülmesi yazılı olarak istenen konuların
gündeme alınması zorunludur.
Genel kurulda her
üyenin bir oy hakkı vardır; üye oyunu şahsen kullanmak zorundadır. Onursal
üyeler genel kurul toplantılarına katılabilir ancak oy kullanamazlar. Tüzel
kişinin üye olması halinde, tüzel kişinin yönetim kurulu başkanı veya temsille
görevlendireceği kişi oy kullanır
Toplantıda
görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanağa yazılır ve divan başkanı ile
yazmanlar tarafından birlikte imzalanır.
Toplantı sonunda, tutanak ve diğer belgeler yönetim kurulu başkanına
teslim edilir. Yönetim kurulu başkanı bu belgelerin korunmasından ve yeni
seçilen yönetim kuruluna yedi gün içinde teslim etmekten sorumludur.
Genel Kurulun Oy
kullanma ve Karar Alma Usul ve Şekilleri
Madde 10-Genel
kurulda, aksine karar alınmamışsa, yönetim ve denetim kurulu üyelerin seçimleri
gizli oylama ile diğer konulardaki kararlar ise açık olarak oylanır. Gizli
oylar, toplantı başkanı tarafından mühürlenmiş kağıtların veya oy pusulalarının
üyeler tarafından gereği yapıldıktan sonra içi boş bir kaba atılması ile toplanan
ve oy vermenin bitiminden sonra açık dökümü yapılarak belirlenen oylardır.
Açık oylamada, genel kurul başkanının belirteceği yöntem
uygulanır.
Genel kurul
kararları, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. Şu kadar ki,
tüzük değişikliği ve derneğin feshi kararları, ancak toplantıya katılan
üyelerin üçte iki çoğunluğuyla alınabilir.
Genel Kurulun Görev
ve Yetkileri
Madde 11-Aşağıda
yazılı hususlar genel kurulca görüşülüp karara bağlanır.
1-Dernek organlarının seçilmesi,
2-Dernek tüzüğünün değiştirilmesi,
3-Yönetim ve denetim kurulları raporlarının
görüşülmesi ve yönetim kurulunun ibrası,
4-Yönetim kurulunca hazırlanan bütçenin
görüşülüp aynen veya değiştirilerek kabul edilmesi,
5-Dernek için gerekli olan taşınmaz malların
satın alınması veya mevcut taşınmaz malların satılması hususunda yönetim
kuruluna yetki verilmesi,
6-Yönetim kurulunca dernek çalışmaları ile
ilgili olarak hazırlanacak yöneltmelikleri inceleyip aynen veya değiştirilerek
onaylanması,
7-Dernek yönetim ve denetim kurullarının kamu
görevlisi olmayan başkan ve üyelerine verilecek ücret ile her türlü ödenek,
yolluk ve tazminatlar ile dernek hizmetleri için görevlendirilecek üyelere
verilecek gündelik ve yolluk miktarlarının tespit edilmesi,
8-Derneğin federasyona katılması ve
ayrılmasının kararlaştırılması ve bu hususta yönetim kuruluna yetki verilmesi,
9-Derneğin uluslar arası faaliyette bulunması,
yurt dışındaki dernek ve kuruluşlara üye olarak katılması veya ayrılması,
10-Derneğin vakıf kurması,
11-Derneğin fesih edilmesi,
12-Yönetim kurulunun diğer önerilerinin
incelenip karara bağlanması,
13-Mevzuatta genel
kurulca yapılması belirtilen diğer görevlerin yerine getirilmesi,
Genel kurul, derneğin diğer organlarını denetler ve onları
haklı sebeplerle her zaman görevden alabilir.
Genel kurul,
üyeliğe kabul ve üyelikten çıkarma hakkında son kararı verir. Derneğin en
yetkili organı olarak derneğin diğer bir organına verilmemiş olan işleri görür
ve yetkileri kullanır.
Yönetim Kurulunun
Teşkili, Görev ve Yetkileri
Madde 12- Yönetim
kurulu, 7 (yedi) asıl ve 7 (yedi) yedek üye olarak genel kurulca 2 (iki) yıl süre ile seçilir.
Yönetim kurulu,
seçimden sonraki ilk toplantısında bir kararla görev bölüşümü yaparak başkan,
başkan yardımcısı, sekreter, sayman ve üye’yi belirler.
Yönetim kurulu, tüm üyelerin haber edilmesi
şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. Üye tamsayısının yarısından bir
fazlasının hazır bulunması ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üye tam
sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Yönetim kurulu asıl üyeliğinde istifa veya
başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu taktirde genel kurulda aldığı oy
çokluğu sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.
Yönetim Kurulunun
Görev ve Yetkileri
Yönetim kurulu aşağıdaki hususları yerine
getirir.
1-Derneği temsil etmek veya bu hususta kendi
üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek,
2-Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak ve gelecek döneme ait
bütçeyi hazırlayarak genel kurula sunmak,
3-Derneğin çalışmaları ile ilgili
yönetmelikleri hazırlayarak genel kurul onayına sunmak
4-Genel kurulun verdiği yetki ile taşınmaz mal
satın almak, derneğe ait taşınır ve taşınmaz malları satmak, bina veya tesis
inşa ettirmek, kira sözleşmesi yapmak, dernek lehine rehin ipotek veya ayni
haklar tesis ettirmek,
5-Gerekli görülen yerlerde temsilcilik
açılmasını sağlamak
6-Genel kurulda alınan kararları uygulamak,
7-Her faaliyet yılı sonunda derneğin işletme
hesabı tablosu veya bilanço ve gelir tablosu ile yönetim kurulu çalışmalarını
açıklayan raporunu düzenlemek,
toplandığında genel kurula sunmak,
8- Bütçenin uygulanmasını sağlamak,
9-Derneğe üye alınması veya üyelikten
çıkarılma hususlarında karar vermek.
10-Derneğin amacını gerçekleştirmek için her
çeşit kararı almak ve uygulamak,
11-Mevzuatın
kendisine verdiği diğer görevleri yapmak
ve yetkileri kullanmak,
Denetim Kurulunun
Teşkili, Görev ve Yetkileri
Madde 13-Denetim
kurulu, üç asıl ve üç yedek üye olarak genel kurulca 2 (iki) Yıl süre ile seçilir.
Denetim kurulu asıl üyeliğinde istifa veya
başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu taktirde genel kurulda aldığı oy
çokluğu sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.
Denetim Kurulunun
Görev ve Yetkileri
Denetim kurulu;
derneğin, tüzüğünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için
sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip
göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve dernek tüzüğüne uygun
olarak tutulup tutulmadığını, dernek tüzüğünde tespit edilen esas ve usullere
göre ve bir yılı geçmeyen aralıklarla denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor
halinde yönetim kuruluna ve toplandığında genel kurula sunar.
Denetim kurulu;
gerektiğinde genel kurulu toplantıya çağırır.
Derneğin Gelir
Kaynakları
Madde 14-Derneğin
gelir kaynakları aşağıda sayılmıştır.
1-Üye Aidatı: Üyelerden giriş ödentisi
olarak 50( elli ) TL, aylık olarak ta 4 ( dört ) TL aidat
alınır. Bir yıl için 48 (kırksekiz) TL aidat alınır. Öğrenci üyelerden giriş
ödentisi olarak 20 (yirmi ) TL, aylık
olarak ta 2 (iki) TL aidat alınır. Bu miktarları artırmaya veya eksiltmeye
genel kurul yetkilidir.
2-Gerçek ve tüzel kişilerin kendi isteği ile
derneğe yaptıkları bağış ve yardımlar.
3-Dernek tarafından
tertiplenen çay ve yemekli toplantı, gezi ve eğlence, temsil, konser, spor
yarışması ve konferans gibi faaliyetlerden sağlanan gelirler,
4-Derneğin mal
varlığından elde edilen gelirler,
5-Yardım toplama
hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun olarak toplanacak bağış ve yardımlar.
6-Derneğin, amacını
gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu geliri temin etmek amacıyla giriştiği
ticari faaliyetlerden elde edilen kazançlar.
7-Diğer gelirler.
Derneğin Defter
Tutma Esas ve Usulleri ve Tutulacak Defterler *
Madde 15-Defter
tutma esasları;
Dernekte, işletme
hesabı esasına göre defter tutulur. Ancak, yıllık brüt gelirin yıllık 100 Bin YTL’yi aşması durumunda takip
eden hesap döneminden başlayarak bilanço esasına göre defter tutulur.
Bilanço esasına
geçilmesi durumunda, üst üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin
altına düşülürse, takip eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına
dönülebilir.
Yukarıda belirtilen
hadde bağlı kalmaksızın yönetim kurulu kararı ile bilanço esasına göre defter
tutulabilir.
Derneğin ticari
işletmesi açılması durumunda, bu ticari işletme için, ayrıca Vergi Usul Kanunu
hükümlerine göre defter tutulur.
Kayıt Usulü
Derneğin defter ve
kayıtları Dernekler Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esasa uygun olarak
tutulur.
Tutulacak Defterler
Dernekte, aşağıda
yazılı defterler tutulur.
a)İşletme hesabı
esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
1-Karar Defteri:
Yönetim kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve
kararların altı toplantıya katılan üyelerce imzalanır.
2-Üye Kayıt
Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik bilgileri, derneğe giriş ve çıkış
tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin ödedikleri giriş ve yıllık aidat
miktarları bu deftere işlenebilir.
3-Evrak Kayıt
Defteri: Gelen ve giden evraklar, tarih
ve sıra numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden
evrakın kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden
evraklar çıktısı alınmak suretiyle saklanır.
4-Demirbaş Defteri:
Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi ve şekli ile kullanıldıkları veya
verildikleri yerler ve kullanım sürelerini dolduranların kayıttan düşürülmesi
bu deftere işlenir.
5-İşletme Hesabı
Defteri: Dernek adına alınan gelirler ve yapılan giderler açık ve düzenli
olarak bu deftere işlenir.
6-Alındı Belgesi
Kayıt Defteri: Alındı belgelerinin seri ve sıra numaraları, bu belgeleri alan
ve iade edelerin adı, soyadı ve imzaları ile aldıkları ve iade ettikleri
tarihler bu deftere işlenir.
b)Bilanço esasında
tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
1-(a) bendinin 1,
2, 3 ve 6 ncı alt bentlerinde kayıtlı defterler bilanço esasında defter
tutulması durumunda da tutulur.
2-Yevmiye Defteri,
Büyük Defter ve Envanter Defteri: Bu defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli
Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden
yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.
Defterlerin Tasdiki
Dernekte, tutulması
zorunlu olan defterler kullanmaya başlamadan önce il dernekler müdürlüğüne veya
notere tasdik ettirilir. Bu defterlerin kullanılmasına sayfaları bitene kadar
devam edilir ve defterlerin ara tasdiki yapılmaz. Ancak, bilanço esasına göre
tutulan defterler ile form veya sürekli form yapraklı defterlerin, kullanılacağı
yıldan önce gelen son ayda, her yıl yeniden tasdik ettirilmesi zorunludur.
Gelir Tablosu ve
Bilanço Düzenlenmesi
İşletme hesabı
esasına göre kayıt tutulması durumunda yıl sonlarında ( 31 Aralık ) (Dernekler
Yönetmeliği EK-16’da belirtilen) “İşletme Hesabı Tablosu” düzenlenir. Bilanço
esasına göre defter tutulması durumunda ise, yıl sonlarında (31 Aralık), Maliye
Bakanlığınca yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğlerini esas
alarak bilanço ve gelir tablosu düzenlenir.
Derneğin Gelir ve
Gider İşlemleri*
Madde 16-Gelir
ve gider belgeleri;
Dernek gelirleri,
(Dernekler Yönetmeliği EK- 17’de örneği bulunan) “Alındı Belgesi” ile tahsil
edilir. Dernek gelirlerinin bankalar aracılığı ile tahsili halinde banka
tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi
yerine geçer.
Dernek giderleri
ise fatura, perakende satış fişi, serbest meslek makbuzu gibi harcama belgeleri
ile yapılır. Ancak derneğin, Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü maddesi kapsamında
bulunan ödemeleri için Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre gider pusulası, bu
kapsamda da bulunmayan ödemeleri için (Dernekler Yönetmeliği EK-13’te örneği
bulunan) “Gider Makbuzu” düzenlenir.
Dernek tarafından
kişi, kurum veya kuruluşlara yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri
(Dernekler Yönetmeliği EK-14’te örneği bulunan) “Ayni Yardım Teslim Belgesi”
ile yapılır. Kişi, kurum veya kuruluşlar tarafından derneğe yapılacak bedelsiz
mal ve hizmet teslimleri ise (Dernekler Yönetmeliği EK-15’te örneği bulunan)
“Ayni Bağış Alındı Belgesi” ile kabul edilir.
Alındı Belgeleri Dernek
gelirlerinin tahsilinde kullanılacak “Alındı Belgeleri” (Dernekler Yönetmeliği
EK- 17’de gösterilen biçim ve ebatta) yönetim kurulu kararıyla, matbaaya
bastırılır.
Alındı belgelerinin
bastırılması ve kontrolü, matbaadan teslim alınması, deftere kaydedilmesi, eski
ve yeni saymanlar arasında devir teslimi ve alındı belgesi ile dernek adına
gelir tahsil edecek kişi veya kişiler tarafından bu alındı belgelerinin
kullanımına ve toplanılan gelirlerin teslimine ilişkin hususlarda Dernekler
Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre hareket edilir.
Yetki Belgesi
Dernek adına gelir
tahsil edecek kişi veya kişiler, yetki süresi de belirtilmek suretiyle, yönetim
kurulu kararı ile tespit edilir. Gelir tahsil edecek kişilerin açık kimliği,
imzası ve fotoğraflarını ihtiva eden (Dernekler Yönetmeliği EK- 19’da örneği
bulunan) “Yetki Belgesi “ dernek tarafından üç nüsha olarak düzenlenerek,
dernek yönetim kurulu başkanınca onaylanır. Yetki belgelerinin birer sureti
dernekler birimlerine verilir. Yetki belgesi ile ilgili değişiklikler yönetim
kurulu başkanınca, on beş gün içerisinde dernekler birimine bildirilir.
Dernek adına gelir
tahsil edecek kişiler, ancak adlarına düzenlenen yetki belgelerinin bir
suretinin dernekler birimine verilmesinden itibaren gelir tahsil etmeye
başlayabilirler.
Yetki belgesinin
kullanımı, yenilenmesi, iadesi ve sair hususlarda Dernekler Yönetmeliğinin
ilgili hükümlerine göre hareket edilir.
Gelir ve Gider
Belgelerinin Saklama Süresi;
Defterler hariç
olmak üzere, dernek tarafından kullanılan alındı belgeleri, harcama belgeleri
ve diğer belgeler özel kanunlarda belirtilen süreler saklı kalmak üzere,
kaydedildikleri defterlerdeki sayı ve tarih düzenine uygun olarak 5 yıl süreyle
saklanır.
Beyanname Verilmesi*
Madde 17-Derneğin,
bir önceki yıla ait faaliyetleri ile gelir ve gider işlemlerinin yıl sonu
itibarıyla sonuçlarına ilişkin (Dernekler Yönetmeliği EK-21’de sunulan) “Dernek
Beyannamesi” dernek yönetim kurulu tarafından doldurarak, her takvim yılının -ilk
dört ayı içinde- dernek başkanı tarafından mahallin mülki idare amirliğine
verilir.
Bildirim
Yükümlülüğü *
Madde 18-Mülki
amirliğe yapılacak bildirimler;
Genel Kurul Sonuç
Bildirimi
Olağan veya
olağanüstü genel kurul toplantılarını izleyen -otuz gün- içinde, yönetim ve
denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asıl ve yedek üyeleri içeren
(Dernekler Yönetmeliği EK-3’ te sunulan)
“Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ve ekleri yönetim kurulu başkanı
tarafından mülki idare amirliğine bildirilir:
Genel kurul sonuç bildirimine;
1-Divan başkanı,
başkan yardımcıları ve yazman tarafından imzalanmış genel kurul toplantı
tutanağı örneği,
2-Tüzük değişikliği
yapılmışsa, tüzüğün değişen maddelerinin yeni ve eski şekli ile dernek
tüzüğünün son şeklinin her sayfası yönetim kurulunca imzalanmış örneği.
Eklenir.
Taşınmazların
Bildirilmesi
Derneğin edindiği
taşınmazlar tapuya tescilinden itibaren otuz gün içinde (Dernekler Yönetmeliği
EK-26’da sunulan) “Taşınmaz Mal Bildirimi”ni doldurmak suretiyle mülki idare
amirliğine bildirilir.
Yurtdışından Yardım
Alma Bildirimi
Dernek tarafından,
yurtdışından yardım alınacak olması durumunda yardım alınmadan önce (Dernekler
Yönetmeliği EK-4’te belirtilen) “Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi” iki nüsha
olarak doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunurlar.
Bildirim formuna,
yurt dışından yardım alınması hususunda alınmış yönetim kurulu kararı örneği,
varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme ve benzeri belgeler ile yardımın
aktarıldığı hesaba ilişkin dekont, ekstra ve benzeri belgenin bir örneği de
eklenir.
Nakdi yardımların
bankalar aracılığıyla alınması ve kullanılmadan önce bildirim şartının yerine
getirilmesi zorunludur.
Kamu Kurum ve
Kuruluşları İle Birlikte Yürütülen Ortak Projelerle ilgili Bildirim
Derneğin görev
alanına ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları ile yürüttüğü ortak
projelerle ilgili olarak yapılan protokol ve projenin örneği (Dernekler
Yönetmeliği EK- 23’de gösterilen) “Proje Bildirimi”ne eklenerek, protokol
tarihini izleyen bir ay içinde dernek merkezinin bulunduğu yerin valiliğine
verilir.
Değişikliklerin
Bildirilmesi
Derneğin yerleşim
yerinde meydana gelen değişiklik (Dernekler Yönetmeliği EK-24’te belirtilen)
“Yerleşim Yeri Değişiklik Bildirimi”; genel kurul toplantısı dışında dernek
organlarında meydana gelen değişiklikler (Dernekler Yönetmeliği EK-25’te
belirtilen) “Dernek Organlarındaki Değişiklik Bildirimi” doldurulmak suretiyle,
değişikliği izleyen otuz gün içinde mülki idare amirliğine bildirilir.
Dernek tüzüğünde
yapılan değişiklikler de tüzük değişikliğinin yapıldığı genel kurul
toplantısını izleyen otuz gün içinde, genel kurul sonuç bildirimi ekinde mülki
idare amirliğine bildirilir.
Derneğin İç
Denetimi
Madde 19-Dernekte
genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim
yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir.
Genel kurul, yönetim kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim
yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
Denetim kurulu tarafından
en geç yılda bir defa derneğin denetimi gerçekleştirilir. Genel kurul veya
yönetim kurulu, gerek görülen hallerde denetim yapabilir veya bağımsız denetim
kuruluşlarına denetim yaptırabilir.
Derneğin Borçlanma
Usulleri
Madde 20-Dernek
amacını gerçekleştirmek ve faaliyetlerini yürütebilmek için ihtiyaç duyulması
halinde yönetim kurulu kararı ile borçlanma yapabilir. Bu borçlanma kredili mal
ve hizmet alımı konularında olabileceği gibi nakit olarak ta yapılabilir. Ancak
bu borçlanma, derneğin gelir kaynakları ile karşılanamayacak miktarlarda ve
derneği ödeme güçlüğüne düşürecek
nitelikte yapılamaz.
Tüzüğün Ne Şekilde Değiştirileceği
Madde 21-Tüzük değişikliği genel kurul
kararı ile yapılabilir.
Genel kurulda tüzük
değişikliği yapılabilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3
çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi
durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye
sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Tüzük değişikliği için gerekli olan karar
çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının
2/3’ü’dür. Genel kurulda tüzük
değişikliği oylaması açık olarak yapılır.
Derneğin
Feshi ve Mal Varlığının Tasfiye
Şekli
Madde 22-Genel kurul, her zaman
derneğin feshine karar verebilir.
Genel kurulda fesih
konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3
çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi
durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye
sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Fesih kararının
alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma
hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda fesih kararı oylaması açık olarak yapılır.
Tasfiye İşlemleri
Genel kurulca fesih
kararı verildiğinde, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi son yönetim
kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe
ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin
kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde
dernek adında “LÜLEBURGAZ DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
DERNEĞİ” ibaresi kullanılır.
Tasfiye kurulu,
mevzuata uygun olarak derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi işlemlerini
baştan sonuna kadar tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Bu kurul, önce derneğin
hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı
belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin
tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye
işlemeleri sırasında derneğin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları
paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda
alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden
sonra kalan tüm para, mal ve hakları, genel kurulda belirlenen yere
devredilir. Genel kurulda, devredilecek yer belirlenmemişse derneğin bulunduğu
ildeki amacına en yakın ve fesih edildiği tarihte en fazla üyeye sahip derneğe
devredilir.
Tasfiyeye ilişkin
tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare
amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay
içinde tamamlanır.
Derneğin para, mal
ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye
kurulu tarafından durumun -yedi gün -içinde bir yazı ile dernek merkezinin
bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye
tutanağının da eklenmesi zorunludur.
Derneğin defter ve
belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla
görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve
belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
Hüküm Eksikliği
Madde 23-Bu tüzükte belirtilmemiş
hususlarda Dernekler Kanunu, Türk Medeni
Kanunu ve bu Kanunlara atfen çıkartılmış olan Dernekler Yönetmeliği ve ilgili
diğer mevzuatın dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.
Bu tüzük
( 23 ) maddeden ibarettir.
MAYIS 2012
KURUCU ÜYELER
FERAH ŞİRİN BAŞKAN
AHMET GÜDÜCÜOĞLU
SALİH YILMAZ
ORHAN SUAT
VE DİĞERLERİDİR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder