23 Mart 2012 Cuma

BİR ŞEHRİN BELEDİYE BAŞKANI NASIL OLMALIDIR?İŞTE SİZE DÜŞÜNCELERİM?

Nasıl bir Belediye Başkan OLMALIDIR? Bu soruyu sordum kendime ve kafamda bir Başkan modeli yarattım… Bana göre bir Belediye Başkanı şu özellikleri taşımalıdır… Bunları sizlere madde madde sıralamak istiyorum nacizane:
1. Öncelikle bu kişinin vizyonu ve bu vizyona ulaşmak için belirlediği bir takım kuralları ve de prensipleri olmalıdır… (Bizde Sözüm ona var ama hep boş işlere asla kalıcı ve hizmete yönelik değil)
2. Sağlam karakterli, kararlı ve dürüst olmalıdır
3. Haktan ve adaletten yana olmalıdır.(Bizde asla ve katta adaletli olmayan birisidir)
4. Egitimli, birikimli ve konulara olabildiğince hakim olmalıdır
5. İnsanlara karşı saygılı, güleryüzlü ve nazik olmalıdır.(Bizde makamından beğenmiyorsanız başka yere gidin deniliyor)
6. Harekete geçirme ve de etkileme gücüne sahip bir karizması olmalıdır.(Bizde bu var ama buz pistine müsamerelere taş festivallerine vs var )
7. Mücadele ruhuna sahip olmalıdır ve yüreklendirici ve de cesaretlendirici bir kişiliği olmalıdır
8. Takım ruhuna sahip olmalıdır ve kendi hırslarının ve isteklerinin esiri olmamalıdır
9. Tüm fikirlere, yeni düşüncelere, yeniliklere açık olmalıdır ve de gelişmeleri sürekli takip etmelidir
10. Merhametli olmalıdır
11. Yaratıcı düşünceye sahip olmalıdır.(Bizde yaratıcı düşüncelere düşman olup hep ben bilirim ben yaparım bana akıl vermeyin para verin diyen bir kafadır)
12. İyi işler yapmaya istekli olmalı ve işine tutkuyla sarılmalıdır
13. İleri görüşlü, daima iki adım önde koşma becerisi olmalıdır
14. Olayları doğru analiz edebilecek analitik bir zekaya sahip olmalıdır
15. Çabuk ve etkilenmeden karar alabilme yetisi olmalıdır
16. Mutlaka yurt dışında benzer bir beldeyi görmüş veya bu konuda az da olsa fikri olmalıdır
17. Kültürel tarihimizi bilmeli ve buna önem vermelidir
18. Ayrımcılık ve kayırmacılık gibi ucuz politikadan uzak, şeffaf ve de cesur olmalıdır
19. Halkını iyi tanıyan sosyal bir insan olmalı, kültürel faaliyetlere ilgi göstermelidir ve bu alanda şehri canlandırmalıdır(Bizde sözde soyadı Kültür olan bu şehirde kültür adına yapılanlar birer balon olup resmen boş işlerdir)
20. Yaptığı veya yapacağı işlerle övünüp kendine rant sağlamak yerine, gözü sürekli ilerde olmalı ve de şehrin ruhuna yakışır davranmalıdır.(Bizde her işinde Hale Bak dedirtmiştir)
21. Kendinden emin, sorumluluğunu bilen, sinmeyen, korkmayan, yürekli, başı dik, onurlu ve gururlu bir insan olmalıdır
22. Kendisiyle barışık, sempatik ve iyi niyetli olmalıdır
23. Şehrini ve insanını sevmeli, onlar için sürekli kafa yormalı, gerekirse uykusuz kalabilmelidir
24. Şehrin fiziki, sosyal ve kültürel kaynaklarını iyi bilmelidir ve bunları harekete geçirebilecek heyecanı ve azmi olmalıdır
25. Dil, din, ırk ayırımı yapmaksızın, gözü insana dönük olmalıdır.. önce insan demelidir...
Hızımı alamadım bir sürü özellik sıraladım.. Bu vasıfların hepsine sahip birini bulmak galiba imkansız…Böyle birisi bir defa bu dünyaya geldi ve bütün ülkeyi kurtardı, Türkiye Cumhuriyetini kurdu…Ben şimdi insaflı davranıyorum ve çıtayı olabildiğince aşağıya çekiyorum ve de bu sıraladığım kriterlerden en az 5 tanesine sahip bir aday var mı, soruyorum? Böyle bir insan tanıyor musunuz? Bizde bir adamı üç kez seçen bir zihniyetin çıkarı nedir diye merak etmemek elde değildir.
Diyelim böyle uzaylı bir başkan bulduk, peki ne isteyeceğiz ondan? yani ne yapmalı bizim başkan? Bu sorunun yanıtını ve başkanın hangi özelliklere sahip olması gerektiğini, oy verecek insanlar mutlaka oturup etraflıca düşünmelidirler… Halkı vereceği oylardan kendisi sorumludur... partiler ise adaylarından... ne demiş ünlü bir düşünür: herkes layık oldukları şekilde yönetilirler…
Ben, Belediye hizmetlerinin en AZ seviyede olduğu bir Trakya şehrinde yaşıyorum… Bizde üç defa üstelik parti değiştirmesine rağmen seçilen başkanı ÖRNEK OLMASI GEREK OLAN ŞEHİRLERi görmeye davet ediyorum, bunlar Kocaeli,Fethiye,Antalya,Marmaris,Kuşadası, Ordu,Trabzon,Bartın Akçakoca,ve daha yüzlerce sayamadığım yerleri görsün isterim buraları… buradaki hizmetleri, yaşamı görsün… insanca yaşamanın anlamı nedir, bilsin istiyorum… kalın sağlıcakla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder